5 Ekim 2018 Cuma

Kurumsal İletişim

Siz değerli okurlar için kurumsal iletişim hakkında bir yazı hazırladık. İletişim insanlar için oldukça önemli bir şeydir. Sosyal olan varlıklar olarak insanlar, iletişime ihtiyaç duyarlar. İnsanlar hayatlarına anlam katan, bizi biz yapan gerçekleştirdiğimiz iletişimdir. İletişim o kadar bizim için önemli-yapılması gereken bir şey ki insanlar doğduğu andan itibaren iletişime geçerler illa ki. Bebekler rahatsızlıklarını, ihtiyaçlarını ağlayarak gösterebilir. Bende tam bu noktada iletişimin önemi hakkında bir yazı hazırladım. Yazımda kurumsal iletişim nedir, nasıl yapılır, önemi nedir, faydaları nelerdir, kurumsal iletişimin özellikleri nelerdir gibi sorulara cevaplar aradım. İyi okumalar.

İletişim Nedir?
Kurumsal İletişim

İletişim, bir kişiden diğerine bilgi aktarma işlemidir. İletişimin amacı bilgiyi aktarmaktır. Birinin aktaracakları ne olursa olsun, onun tarafından açıkça anlaşılmalıdır. Esasında bilgi-fikir-duygu aktarmak için iletişim yöntemlerine baş vurabilirsiniz. Bir organizasyonda iletişim, tüm kanal ve ağları kullanarak farklı medya aracılığıyla farklı insanlar arasında bilgi akışını ve anlayışını kolaylaştırır.
İletişim çok fazla kanaldan gerçekleştirilebilen fakat en gelişmiş iletişim yöntemiyse dildir. İnsanlar arası iletişimin genelde dil aracılığıyla gerçekleşmektedir. Eğer insanlık dilin etkileyici gücünden yararlanmıyor olsaydı günümüz dünyasının oldukça farklı olacağını söylemek çok da anlamsız olmaz.

İletişim Önemi



İnsan toplu şekilde yaşaması gereken ve yaşayan bir canlıdır. Bundan kaynaklı iletişim, toplumsal bir varlık olan insanın hayatında kaçınılmaz ve önemli bir meselesi halinde karşımızda durmaktadır. Toplumda var olan tüm insanlar, bunu fark etsin etmesin, diğer insanlarla iletişime geçmektedirler. İnsanlar duygu, fikir , sorunlarını birbirlerine iletişimle aktarmaktadır. İletişim yoluyla bireyler birbirlerini anlar-algılarlar,birbirlerinin sorunlarına vakıf olabilirler, problemlerine çözüm yolları bulabilirler. Kaldı ki insan yaşamının merkezinde iletişim bulunmaktadır. İnsan ailesi ile, dostları ile, yani  çevresiyle sonu gelmez bir iletişim içinde bulunur. İnsanlık daima iletişime önem göstermişler ve hiç bir zaman iletişimi kopartmamışlardır. Hatta konuşamayan bazı insansıların bundan kaynaklı soyları tükenmiştir.

Kurumsal İletişim Nedir


Kurumsal iletişim kavramı sanki normal iletişimden çok bağımsız ve başka bir şey gibi bir his uyandırıyor. Tabi ki böyle bir durum yok. Şunu belirteyim iletişim ile ilgili tüm diğer kavramlar iletişim unsurlarının tamamını barındırır fakat bazı yöneldiği ve önemsediği kıstaslar vardır ve bazı es geçtiği unsurlar vardır. Yani iletişim kavramının yanına konan ne olursa olsun iletişim kavramını çok da bir değişimden kaynaklı değildir.

Kurumsal iletişim nasıl olmalıdır? Bu önemli bir sorudur. Çünkü kurumsal bir yapı kendi misyon-vizyon meselesini esnetmeden ve amacına yönelik çalışmalı. İletişim elbette duyguların da aktarıldığı bir kanaldır fakat kurumsal iletişim de duygulardan söz edebilir miyiz? Bakalım kurumsal iletişim nasıl olmalıymış:

Kurumsal iletişim yönetim aracı noktasında verimli olacak biçimde kullanılmalıdır.
Kurumun iletişime geçeceği hedef kitleyi etkili şekilde tanımalıdır.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri saptanarak iletişim kanalları açılmalıdır.
Kurumun, hedef kitlelerce bilinirliliği saptanmalıdır.
Rakiplerce kurumun nasıl değerlendirildiği ve konumlandırıldığı önemlidir.
Kurumun faaliyetleri noktasında hangi özelliklere sahip olunması gerektiği saptanmalıdır.
Gerektiğinde profesyonel desteği sağlanmalıdır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder